Všeobecné obchodní podmínky

 

I.

  1. Tyto všeobecné nákupní podmínky (dále jen „VOP“) jsou bližší a konkrétní úpravou smluvních vztahů a vzájemných práv a povinností smluvních stran, kde společnost Strojon-výtahy s.r.o., se sídlem Masarykovo nám, 508, 533 41 Lázně Bohdaneč, IČO: 28808533, DIČ: CZ28808533, zapsaná v OR vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, spisová značka C 28488 (dále jen „prodávající“) je v pozici prodávajícího podle kupní smlouvy nebo objednávky.
  2. Tyto VOP jsou součástí kupní smlouvy nebo potvrzené objednávky (dále jen „smlouva“) uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím (dále jen „kupující“), pokud na ně smlouva odkazuje nebo byly k ní přiloženy, případně byly kupujícímu známy z předchozích obchodních vztahů s prodávajícím, případně byl s nimi jinak prokazatelně seznámen. Tyto VOP jsou dále součástí každé smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím postupem podle čl. II. těchto VOP. Pokud se některá ustanovení smlouvy odchylují od těchto VOP má ujednání ve smlouvě přednost a ustanovení těchto VOP se neuplatní. Pokud některá práva a povinnosti nejsou upravena ani smlouvou, ani těmito VOP, řídí se obecně závaznými právními předpisy ČR.
  3. Zbožím se v těchto VOP rozumí movité věci, materiály a výrobky prodávané prodávajícím kupujícímu na základě obdržené objednávky – kupní smlouvy od kupujícího (dále jen „smlouva“).

II.

  1. Pokud není ve smlouvě sjednáno jinak, kupující činí návrh na uzavření smlouvy prodávajícímu formou písemné objednávky předanou prostřednictvím těchto způsobů:
    - dopisem adresovaným do sídla společnosti
    - emailem, SMS, MMS, informačními kanály Whatsapp a Messenger adresovaným kontaktním osobám z internetových stránek www.strojon-vytahy.cz/kontakt . Preferuje se e-mailová adresa info@strojon-vytahy.cz .
    Návrh na uzavření smlouvy může být učiněn i ústní formou a to:
    - osobně
    - telefonicky kontaktním osobám z internetových stránek www.strojon-vytahy.cz/kontakt . Preferuje se telefonní číslo +420 466 741 062.
    Prodávající potvrdí stejnou formou objednávku kupujícího ve lhůtě 10 kalendářních dnů od doručení objednávky. (Den doručení se do této lhůty nezapočítává. Lhůta počíná běžet den následující po dni doručení.). Dnem doručení potvrzení objednávky nebo zboží kupujícímu je smlouva uzavřena. Pokud prodávající objednávku nepotvrdí ani nedoručí zboží bez zdůvodnění ve stanovené lhůtě, smlouva nevznikne a kupující ani prodávající není návrhem dále vázán.
  2. Pokud prodávající potvrdí kupujícímu objednávku po uplynutí lhůty její platnosti má kupující právo uzavření takové smlouvy odmítnout. Smlouva se v takovém případě považuje za uzavřenou pouze v případě, že kupující ve lhůtě 10 kalendářních dní ode dne, kdy mu bylo doručeno potvrzení objednávky, doručí prodávajícímu písemně způsoby uvedenými v odstavci 1. tohoto článku, že trvá na splnění objednávky. Smlouva je uzavřena dnem, kdy je toto oznámení doručeno prodávajícímu.
  3. Pokud prodávající v zaslané objednávce v běžící lhůtě pro její potvrzení provede jakékoliv změny a zašle ji kupujícímu, smlouva nevznikne a jedná se o protinávrh předložený prodávajícím. Kupující má v takovém případě lhůtu 10 kalendářních dnů na přijetí tohoto protinávrhu způsobem dle odstavce 1. tohoto článku. Doručením oznámení o přijetí protinávrhu prodávajícímu je smlouva uzavřena a strany jsou jí vázány.
  4. Objednávka kupujícího musí obsahovat:
    a) označení kupujícího firmou, sídlem, IČO, DIČ a údajem o zápisu v obchodním rejstříku, číslo účtu a kód banky kupujícího,
    b) název objednávaného zboží, případně katalogové číslo (specifikace předmětu smlouvy, objednaného zboží), nebo jinou přesnou specifikaci objednávaného zboží (odkazem na výkresovou dokumentaci, jakost, rozměrové a jiné údaje apod.),
    c) množství zboží u každého objednávaného druhu
    d) dobu plnění, tady požadovaný termín dodání objednaného zboží
    e) dopravní dispozice, zejména místo určení/dodání a způsob dopravy (pokud nejsou uvedeny, tak místem určení/dodání je sídlo dodavatele)
    f) označení a podpis osoby oprávněné za kupujícího jednat
    Bez těchto náležitostí není objednávka považována smluvními stranami za úplnou a pro prodávajícího závaznou. Objednávka může obsahovat i další dispozice kupujícího, které nejsou v rozporu se smlouvou a VOP.

III.

  1. Pokud není ve smlouvě, v objednávce, nebo v těchto VOP dále uvedeno platí, že k plnění závazku prodávajícího a vzniku jeho práva na zaplacení dohodnuté kupní ceny dochází dnem, kdy prodávající předá objednané zboží kupujícímu, nebo jím zplnomocněné osobě v místě určení/dodání dle smlouvy nebo objednávky. Není-li ve smlouvě nebo objednávce stanoveno jinak, platí dodací doložka EXW dle INCOTERMS 2000 MOK v Paříži.
  2. Prodávající je povinen dodat objednané zboží na označené místo dodání v termínu uvedeném ve smlouvě nebo objednávce. Pokud není sjednáno jinak, nejsou veškeré náklady spojené s dopravou zboží na místo dodání zahrnuty v kupní ceně zboží. Kupující je povinen převzít dodané zboží na místě určeném v objednávce a v termínu určeném v objednávce.
  3. Účinky dodání zboží nastávají, když prodávající, nebo k tomu účelu prodávajícím sjednaný dopravce předá objednané zboží kupujícímu v místě dodání. Pokud bude dodán jiný druh zboží, než jaký byl uveden v objednávce nebo zboží ve větším než objednaném množství, je kupující oprávněn odepřít převzetí neobjednaného druhu nebo množství zboží. Stejně tak je kupující oprávněn odepřít převzetí zboží, které má zjevné a podstatné vady. Kupující se stává vlastníkem dodaného zboží až okamžikem jeho celkového zaplacení.
  4. Nepřevezme-li kupující objednané zboží v termínu sjednaném ve smlouvě nebo objednávce, prodávající nepřevzaté zboží uskladní ve svém skladu. Prodávající může po kupujícím požadovat úhradu skladného ve výši 5 % z celkové ceny včetně DPH uskladněného zboží za každý den uskladnění, maximálně však 50 % z celkové ceny uskladněného zboží. Prodávající je povinen umožnit kupujícímu převzetí zboží v dodatečné lhůtě. Nepřevezme-li kupující zboží ani do 30 dnů od původního řádného termínu plnění, může prodávající od smlouvy odstoupit.
  5. Doklady, které jsou potřebné k řádnému převzetí dodaného zboží, tedy průvodní dokumentaci, atesty, certifikáty, prohlášení o shodě aj., vyžadované dle příslušných právních předpisů a případné další potřebné doklady v závislosti na jeho povaze, je prodávající povinen odevzdat kupujícímu nejpozději spolu s předáním zboží v místě dodání nebo nejpozději do 10 dnů zaslat na adresu kupujícího.
  6. Prodávající je povinen dodávané zboží zabalit přiměřeně jeho povaze a vlastnostem. Cena obalového materiálu, s výjimkou vratných obalů a balení je již zahrnuta v ceně zboží.

IV.

  1. Kupující prohlašuje, že má dostatek finančních prostředků k zaplacení celkové ceny objednaného zboží a že celkovou cenu uhradí prodávajícímu dle splatnosti jednotlivých daňových dokladů. Prodávajícímu vzniká nárok na úhradu kupní ceny dnem splnění povinnosti k dodání zboží v souladu s článkem III. těchto VOP.
  2. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží až zaplacením úplné kupní ceny zboží. Kupující bere na vědomí, že do zaplacení úplné kupní ceny je zboží majetkem prodávajícího.
  3. Výše kupní ceny je sjednána ve smlouvě nebo objednávce, a to na základě ceníku prodávajícího platného v době uzavření smlouvy nebo objednávky, případně dohodou smluvních stran.
  4. Kupující je povinen uhradit kupní cenu i za částečné dodávky objednaného zboží, pokud byla možnost plnění v částečných dodávkách dohodnuta ve smlouvě.
  5. Kupní cena zboží bude splatná na základě faktury vystavené prodávajícím kupujícímu po převzetí zboží kupujícím. Splatnost faktury je 30 kalendářních dnů ode dne jejího vystavení prodávajícím, neurčí-li smlouva nebo objednávka jinak. Faktura musí mít náležitosti daňového a účetního dokladu, obsahovat konkrétní specifikaci účtovaného plnění, a pokud se cena skládá z více položek, musí být tyto položky rozúčtovány.
  6. Zaplacením se rozumí datum připsání hrazené částky ve prospěch účtu prodávajícího.
  7. Pokud prodávající dodá kupujícímu větší množství zboží, než bylo kupujícím objednáno, má kupující právo odmítnout převzetí části dodávky přesahující objednané množství. Pokud převzetí takového zboží neodmítne do 5 kalendářních dnů od jeho převzetí, je povinen uhradit kupní cenu i za takto dodané a převzaté zboží ve stejné výši, jako za ostatní zboží. Kupující je vždy povinen zaplatit za takové množství zboží, které skutečně převzal.
  8. Při nedodržení splatnosti jednotlivých daňových dokladů si prodávající vyhrazuje právo požadovat po kupujícím úhradu nových dodávek při převzetí v hotovosti, případně pozastavit dodávky zboží, a to na dobu, po kterou bude trvat platební neschopnost kupujícího.
  9. Smluvní strany se dohodly, že veškeré pohledávky prodávajícího za kupujícím dle této smlouvy nebo dílčích smluv nebo vzniklé v souvislosti s nimi nebo v souvislosti s plněním mezi smluvními stranami mohou být předmětem postoupení na třetí osobu a lze je na třetí osobu smluvně převést bez předchozího konkrétního písemného souhlasu odběratele s převodem specifikované pohledávky.

V.

  1. Záruční doba na dodávané zboží se sjednává na dobu 24 měsíců, není-li ve smlouvě nebo objednávce sjednána záruční doba delší, za předpokladu, že byl dodržen Návod na montáž, seřízení a údržbu, Návod k používání, Harmonogram předepsaných prohlídek, pokud jsou požadovány, a obecná pravidla užívání. Záruční doba běží ode dne převzetí zboží kupujícím. Pokud zaslání zboží zajišťuje prodávající prostřednictvím externího dopravce, běží záruční doba od převzetí zboží kupujícím od tohoto dopravce. Běh záruční doby se přerušuje po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat z důvodu vad, za něž odpovídá prodávající. Odpovědnost za vady se řídí obecně závaznými právními předpisy.
  2. Pro náhradní díly nebo opravené části zboží platí stejné záruční podmínky jako pro původní předmět dodávky, s tím, že záruční doba pro nahrazené nebo opravené díly musí činit od okamžiku odstranění vady ještě nejméně čtvrtinu záruční doby určené v odstavci 1. tohoto článku.
  3. Kupující je povinen zaslat prodávajícímu písemné oznámení o reklamaci, ve kterém budou oznámeny zjevné vady zboží bez zbytečného prodlení.
  4. Reklamace musí obsahovat:
    a) identifikaci smlouvy, na základě, které bylo zboží dodáno a pokud bylo zboží dodáno ve více dodávkách identifikace toho, ve které z těchto dodávek bylo reklamované zboží dodáno, a to zejména označením čísla objednávky, čísla dodacího listu apod.,
    b) popis vytýkané vady a popis, jak se vada projevuje,
    c) počet, nebo množství zboží s vytýkanou vadou.
  5. Vyzve-li prodávající kupujícího nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o reklamaci podle předchozích odstavců, aby mu v dohodnutém termínu, nejpozději však do jednoho měsíce od doručení oznámení o reklamaci umožnil prohlídku zboží, které má oznamované vady, není kupující bez písemného souhlasu prodávajícího oprávněn s tímto zbožím nakládat až do doby prohlídky prodávajícím, s výjimkou nezbytné péče, kterou je třeba vynaložit, aby zboží nebylo poškozeno. O výsledku prohlídky zboží prodávajícím se sepíše zápis (reklamační protokol).
  6. V případě, že kupující nezaplatí své závazky vůči prodávajícímu v termínu splatnosti má prodávající právo účtovat smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny nezaplaceného zboží (včetně DPH) za každý den prodlení. Sjednání a úhrada smluvní pokuty nemá vliv na nároky pro náhrad škod.
  7. Prodávající se zavazuje plnit termín dodání uvedený ve smlouvě nebo uvedený na potvrzení objednávky. V případě prodlení více než 3 pracovních dnů s dodávkou zboží se prodávající zavazuje smluvní pokutou ve výši 0,5 % za každý den prodlení, počínaje 4. dnem po termínu uvedeném v potvrzení zakázky. Smluvní strany se dohodly, že maximální výše této smluvní pokuty je stanovena na 10 % z celkového objemu uvedené ve smlouvě nebo objednávce.
  8. Pokud se prodávající a kupující prokazatelně dohodnou na prodloužení termínu dodání nebo jiné kompenzaci za prodlení více než 3 pracovních dnů s dodávkou zboží, smluvní pokuta dle bodu 7 tohoto článku se neuplatňuje.

VI.

  1. Kupující má právo od smlouvy odstoupit v případě, že prodávající je v prodlení s dodáním zboží oproti sjednaném termínu, o více jak 30 kalendářních dní. Pokud dojde k odstoupení od smlouvy kupujícím z těchto důvodů, nezakládá tato skutečnost právo kupujícího odstoupit i od všech ostatních v té době platných a účinných smluv mezi kupujícím a prodávajícím. Prodávající má právo od smlouvy odstoupit zejména v případě, že kupující je v prodlení se zaplacením svých předchozích závazků vůči prodávajícímu o více jak 10 kalendářních dní.
  2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837, zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího a dále i na zboží, které jeví známky opotřebení či zastarání nebo porušil-li kupující originální obal zakoupeného zboží.
  3. Za okolnosti vylučující odpovědnost smluvní strany považují okolnosti, které jsou nezávislé na jejich vůli a které v době uzavření smlouvy nemohly předvídat. Žádná smluvní strana není v prodlení, pokud příčinou porušení smluvních povinností je živelní pohroma, válka nebo stávka, s výjimkou stávky vlastních zaměstnanců smluvních stran. Vyloučení odpovědnosti se omezuje jen na dobu trvání překážky, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Smluvní strana, u níž došlo nebo ví, že v budoucnu dojde k nesplnění povinnosti v důsledku vyšší moci, je povinna neprodleně, nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděla, písemně uvědomit druhou smluvní stranu o této skutečnosti. Nedodržením této lhůty má za následek zánik práva dovolávat se této události.
  4. Je-li ve smlouvě odkazováno na její určitou přílohu, má se za to, že tato příloha tvoří nedílnou součást smlouvy.  V případě, že je obsah přílohy v rozporu s obsahem smlouvy, uplatní se přednostně smlouva.
  5. Všechna oznámení, objednávky a jiná spojení, jejichž provedení se ve smyslu těchto VOP a smlouvy očekávají, se druhé smluvní straně doručí písemnou formou osobně nebo doporučeně na adresy uvedené ve smlouvě, případně elektronickou poštou. Jakákoliv odeslaná písemnost se považuje v pochybnostech za doručenou 10 dnem ode dne odeslání (jinak je tato zpráva považována za doručenou, následující pracovní den). Každá strana může změnit svoji doručovací adresu, jestliže to písemně oznámí druhé straně alespoň 15 dní předem.
  6. Ochrana osobních údajů kupujícího, je poskytována na základě Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation (dále jen „GDPR“).
  7. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě uzavřené smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a příslušnými soudy České republiky. V souladu s čl. 6 Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se tato úmluva ve výše uvedených vztazích a případných sporech neuplatní.
  8. V případě sporu mezi kupujícím a prodávajícím může kupující využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt taktéž na stránkách České obchodní inspekce. Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak prodávající doporučuje kupujícímu nejdříve využít níže uvedený kontakt na prodávajícího, pro vyřešení nastalé situace.

    Tyto VOP jsou platné od 29. března 2024

Napište nám

Kde nás najdete